איך להתאים עיצוב של אתר לקהל היעד של העסק
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
כאשר אנחנו בונים אתר לעסק אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו צריכים לקחת בחשבון זה מי קהל היעד של העסק. לאחר מכן אחת המטרות המרכזיות של בונה האתר היא להבין איך להתאים את האתר לקהל היעד הרלוונטי.
במאמר זה ננסה להבין קצת יותר איך לגלות מיהו קהל היעד של העסק ומה אנחנו יכולים לעשות על מנת להתאים את עיצוב האתר אל קהל היעד.
בחירת קהל יעד לעסק
כאשר מתחילים פרויקט של בניית אתר לעסק השלב הראשון בדרך כלל יהיה אפיון. השלב של האפיון כולל בתוכו שאלות ששואל מעצב האתר את בעל העסק במטרה להבין באופן טוב יותר איך לבנות את האתר בצורה טובה יותר שתביא תוצאות.
בשלב זה המטרה הראשונית היא להבין מיהו קהל היעד על מנת להתאים את המסרים ואת העיצוב או אפילו האווירה הכללית של האתר אל בעל העסק או אל קהל היעד הרלוונטי.
כשמדובר על עסקים קיימים עם וותק בשוק בדרך כלל התהליך יותר פשוט מאחר והם מודעים לקהל היעד הרלוונטי. לעומת זאת בעסקים קטנים יותר לפעמים הסוגיה של בחירת קהל יעד עדיין לא התבצעה ובעל העסק יצטרך להבין מיהו קהל היעד שרוצה לצרוך את המוצר אבל יש לו גם את היכולת לשלם עבור המוצר (במיוחד כאשר מחיר המוצר או השירות גבוה).
אנחנו מאמינים בגישה שתמיד אפשר לשנות ולתקן אבל בחירה בקהל יעד לא נכון תגרום לכם להרבה בעיות בהמשך הדרך ותקטין את יכולת ההצלחה של העסק ולכן מדובר על אחת הסוגיות החשובות ביותר שבעל עסק חדש צריך להחליט עליה.
התאמת האתר לקהל היעד
לאחר שהצלחנו להבין מיהו קהל היעד הנכון והרלוונטי לעסק כעת נותר להבין איך להתאים את האתר ואת המסרים שלו לקהל היעד המדויק.
זה יכול להתחיל בעיצוב של האתר ובאווירה שאנחנו רוצים להעביר לבעל העסק או לגולש שנכנס אל האתר. הצבעים שאנחנו בוחרים יכולים להשפיע על מה שהאתר משדר, הטקסטים שאנחנו בוחרים יכולים להשפיע גם כן על החוויה ועל המסר ולכל הדברים הקטנים האלו יש חשיבות רבה.
לצורך הדוגמא באתרים המיועדים בעיקר לילדים אנחנו בדרך כלל נראה שפה גרפית מאוד צבעונית ולעיתים גם הרבה דמויות מצוירות על מנת להתאים את העיצוב לילדים לעומת זאת באתר שמיועד למכירת מוצרים ירוקים וטבעיים בדרך כלל האווירה שנרצה לשדר היא יותר טבעית ולכן במרבית המקרים נעשה שימוש בתמונות הקשורות לטבע ובצבעים ירוקים.
בנוסף לצבעים ולתמונות יש חשיבות גם לתוכן ולמסרים שאנחנו מעבירים באתר. המטרה שלנו היא לדעת את קהל היעד בצורה כל כך טובה שאנחנו יודעים מה הצרכים שלכם, מה החששות שלהם ומה הם צריכים ורוצים לשמוע על מנת לסגור איתנו את העסקה.
לתוכן של האתר יש חשיבות עצומה להצלחה של האתר ולכן יש צורך להשקיע זמן רב ביכולת ליצור תוכן המותאם לקהל היעד שאנחנו רוצים ולא תוכן המותאם לכל לקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר.
ככל שנהיה יותר מדויקים בקהל היעד שבו אנחנו מעוניינים כך התוצאות שנקבל מהאתר וגם מפרסום של העסק באופן ממומן יהיו גדולות ומשמעויות יותר.